Monopol

Jag har köpt monopol. Dömt att misslyckas. När det åker fram är det minsann inte rent spel som gäller, nej, då ska det fuskas maximalt. När vi spelat klart erkänner vi dock alla fusk vi lyckats med under spelets gång. Det fusk jag är mest stolt över är när jag sålde Richards hus. Han märkte ingenting! Det tycker jag är enormt skickligt gjort.

En del säger att det inte känns bra att vinna på fusk. Jag håller inte med överhuvudtaget. En vinst är en vinst, och har man lyckats fuska samtidigt utan att bli påkommen tycker jag är en ännu större vinst. Det blir lite mer sport över det hela. Vill man verkligen bli fiende med min mamma ska man föreslå en monopolkväll.

"Jag vinner nästan alltid, och jag brukar vara bank också!"  Någon som ser nåt samband?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0